1 januari 2009

Den första dagen på det nya året vaknade jag med solen i ögonen. Vid andra tillfällen hade jag blivit irriterad och vänt mig om och försöka somna om, men denna morgon visste jag att solens varma strålar som denna morgon väckte mig hade något gott med sig - det var ett nytt år och det skulle bli bra denna gång! Jag klev upp och tittade på klockan, jag hade försovit mig till jobbet. Under natten hade hela huset firat det nya året fram till klockan fem så att somna var inte det lättaste. Jag orkade inte göra mitt försovande till någon större sak, utan blev upp utan att stressa, drack mitt kaffe i lugn och ro och tog tåget till stan senare. Jag klev av tåget på stationen och upptäckte att det inte stod några taxi bilar på parkeringen som det brukar göra. För första gången hittade jag rätt buss som skulle föra mig vidare till jobbet, jag slapp betala hundra kronor till taxi. Jag kom till jobbet. Tog en cigarett, en kopp kaffe och började jobba. Det va ett tungt jobb idag, tunnor med glas skulle tömmas i konteinrar och sedan skulle allt glas skövlas längst bak av konteinern med hjälp av en jätte stor metall skyffel som vägde bly. Med hörselskydd och arbetshandskar jobbade jag som en karl och jag kände hur varenda muskel i mina små späda armar jobbade. Idag känner jag mig stark, starkare än jag känt på länge. Jag flinar åt alla problem idag och rycker på axlarna åt någon som orkar argumentera. Aldrig ska jag låta min energi gå åt till någon annan igen som inte betyder något eller som inte förtjänar det. Detta är mitt år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0