Livet

Har du någon gång vart med om att du hört en låt som du inte har hört sen du va liten och mins precis vad du gjorde då du hörde den sist. Eller känner en doft som påminner dig från barndomen och du känner samma känsla som du gjorde när du va barn då du kände doften sist. Idag när jag jobbade spelades en låt i varuhuset som jag hörde sist när jag va ca 9-10 år. Jag mins precis vad jag drömde om då, precis vad jag kände och idag fick jag tårar i ögonen och saknar tillbaka till min barndom. Livet va mycket enklare och bekymmer löst. Mina drömmar va enkla och hela livet väntade på mig. Just nu står jag mitt i mellan två världar, och jag vet inte vilken jag ska uppfylla. Det känns som livet snart tar slut och timglaset tid är knappt. Jag går här, dag efter dag, vecka efter vecka, månad efter månad. Vad vill jag med mitt liv egentligen? Hur ska man veta? Nästan alla mina vänner, bekanta och familj har skaffat barn och familj. Alla väntar på mig. Men är det verkligen det jag vill just nu? Både ja och nej. Jag har så mycket jag vill göra. Men är det bara drömmar eller går en att uppfylla? När jag va åtta år fick jag mitt livs största (och ända) intresse, späckhuggare. Hela mitt liv kretsade runt att läsa om dom, se filmer om dom. Skriva om dom och samla bilder på dom. Mitt intresse för dom är fortfarande lika stort, har alltid vart. Men jag har aldrig sett en i verkligheten. Jag skulle vilja åka till australien eller nya zeeland och studera mer om dom. Jag vill jobba med det jag älskar mest. Samtidigt försöker jag lyckas som modell. Det går, men långsamt. Jag vill börja plugga igen, men inom vad? Vad ska jag plugga för att få mina drömmar uppfyllda? Samtidigt som mina tankar snurrar runt om min framtid så händer miljoner saker här och nu i mitt liv. Hur lär man sig att tygla allt. Hur lyckas alla andra? Väljer dom den enklaste alternativet (som dom tror) istället för att följa sina drömmar för dom vet (tror) att det är meningslöst eller för jobbigt? Jag vill ju följa mina drömmar men hur mycket energi krävs det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0