Leva på minnen

Jag har suttit i flera veckor och sökt jobb i uppsala. Jag tror jag börjar spy på ordet "säljare" snart, finns ju bara såna jobb... Nja, om man inte har någon utbildning gör det iaf det. Men sen igår slog det mig. Vad håller jag på med? Jag sitter och söker jobb i uppsala... Det finns ju en hel värld utanför uppsala, och utanför sverige. Vem håller fast mig? Egentligen? Jag är ung och vill leva livet, inte låta livet leva åt mig. Man är född till denna värld för att göra något, ta då vara på tiden. Jag vill då inte vakna upp när jag e gammal och svag och ångra mig att jag inte levde och tog chanser när jag va ung och kunde. För att uppnå mina drömmar och mål måste jag ju leta i hela världen. Och det vill jag verkligen. Tänk va mycket man skulle kunna se och uppleva. När jag blir gammal vill jag ha massor av minnen att leva på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0