~ L I F E ~



Vem är jag?
Jag är född i Stockholm på Carolinska 1985, Bodde med mina föräldrar Adriana och William, och så får jag ju inte glömma hunden Pysen, insmugglad till Sverige från Jerusalem av mamma själv.... Ja det där är en annan historia.
1 Maj 1986 dog min pappa av en överdos av herion på Linneagatan i Stockholm och livet för min mor blev en börda. Så stor så jag fick flytta till mormor i Sundbyberg. Bodde där i ca 2 år tills jag blev förflyttad till en fosterfamilj i Uppsala. Dom har vart underbara
Med min fosterfamilj har jag rest mycket, till Mallorca 13 ggr, Turkiet, Portugal, Kreta, Lanzarote mm.
Har alltid varit en teaterapa och jag kan minnas än idag när Adriana kom och hälsade på mig hos min fosterfamilj hur jag ville leka teater med mina docker och showa för henne. Jag ville alltid vara med på bild och video och skulle alltid ställa till med scener.
När jag sökte in till gymnasiet sökte jag till teaterlinje men fick hela tiden höra av folk i min omgivning att jag inte skulle klara av det, samma som jag fått höra hela min uppväxt. Kanske var det den bilden jag gav från mig själv, en trotsig tonåring som hellre va ute med polare än koncentrerade mig på skolan. Jag blev inbjuden till teaterskolan men tackade nej pga lågt självförtroende som folk lyckats givigt mig.
Sista terminen av nian gick jag till rektorn och bad om en elev assistent, för jag kunde inte klara detta på egenhand. Jag fixade upp mina betyg och kom in på GUC, en media skola i Uppsala. Helt underbar skola. Där fanns allt som jag älskade. Synd bara att jag inte hade min elevassistent med mig dit, annars hade jag klarat mig där, jag hoppade av efter 1½ år. 
Jag och polarna hängde mycket på klubbar i stan som tex News, Gate one, Alfons, Fredmans mm. Mitt drickande spårade ur en hel del, och det blev liskom som en hobby, man kunde inte ha roligt om det inte fanns alkohol med i bilden.  
Från ingenstans träffade jag en kille på internet som bodde o Boden, det gick 6 månader så flyttade jag ca 100 mil upp till honom. Mitt första kliv ut från mitt fågelbo va hundra mil bort. Bort från vänner och familj men framförallt från alla problem.
Jag blev inte kvar länge i Boden, jag blev för rastlös, så jag flyttade till Härnösand där Adriana bor.
När jag kom dit hade jag inga pengar, ingen utbilding, inget jobb, inga möbler, inga kontakter INGENTING. På några månader hade jag fixat allt det där.
Jag träffade helt underbara människor där. I Härnösand började mitt intresse för modell bilder. Det började som en rolig grej, sen skaffade jag mig kontakter, fotografer, hemsida, fler bilder osv.  Idag har jag ett kontrakt för en agentur i Stockholm och ett på gång i London.  Efter att ha bott i Härnösand två år flyttade jag tillbaka till Uppsala och en tjej jag träffade i Härnösand som jag blev nära vän med, följde med mig ner och bosatte sig i Uppsala hon oxå.
Så. En snabb spoling igenom mitt liv och lite om vem jag är. Nu bor jag som sagt i Uppsala men har inte tänkt vara långvarig här då jag inte känner någon ro här. Saker och ting är inte som det va då jag lämnade det för tre år sedan, vilket är självklart, men det känns som jag kom tillbaka till ingenting.  Vi får se hur det går med allt...

Kommentarer
Postat av: en vän

vila i fred liv,du var en underbar menniska

2009-02-04 @ 17:36:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0