Tillbaka till Livet

 


Jag letar. Letar för fullt, gräver med mina bara händer. River, gräver, sliter sönder, så att mina naglar spricker och skinnet på fingrarna lossnar. Det jag letar efter har blivit bestulen, som så många gånger förr. Men det är ingen annan än jag själv som låtit det ske, så egentligen kan jag inte beskylla någon annan än mig själv. Jag har kommit i en fas i mitt liv då jag äntligen lärt mig av mina misstag och ska nu återfå kraften att få saker och ting rätt för mig. Jag ska ta tillbaka det jag nu letar så desperat efter, mitt liv. Jag ska få tillbaka mitt liv så som jag vill ha det och så som det en gång förr va. Jag ska stå upp för mig själv som jag en gång förr gjorde och med hedern i behåll och hakan upp, sätta min gräns och visa att nu är det nog. Ingen annan människa ska någonsin mer få styra över mitt liv och bestämma hur jag ska utnyttja den tid vi har här på jorden, aldrig mer ska någon annan än jag själv bestämma när jag mår bra och när jag inte mår bra. Jag är en självständig kvinna och klarar mig alldeles utmärkt utan någon makt missbrukare och något kontroll freak. Nej tack, jag har kommit till insikt, och det är nog första gången, att jag är som starkast när jag står på mina egna ben ensam!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0