Snart julafton

 
Snart är det julafton och man ska hinna jul städa, köpa julklappar, äta julmiddag med vänner och familj. Och samtidigt ska man betala sina räkningar, köpa mat och arbeta. Och hur man sedan ska få ihop allt utan att det krockar är en gåta i sig. Januari månad kommer bli en fattig månad känner jag på mig. Just nu är det fullt upp med jul handling i butiker och pyntning hemma hos dom flesta, en annan sliter arslet av sig på jobbet för att ens kunna betala sina utgifter hemma. Julafton och nyår kommer jag förmodligen arbeta för att tjäna in lite extra pengar. Någon måste ju göra det oxå. På julafton kommer man på i sista minuten att man antingen glömt köpa senap till jul skinkan eller posta dom sista jul korten. Då måste det ju finnas personal som tar hand om dessa sista-minuten- människorna. Men trots denna stress, otålhet i väntan på tomten och resande till familj och osv, så önskar jag alla en riktigt
God Jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0